Posted by jinson on 07:07 No comments
Restoran, gerai makanan , Restoran makanan segera sekarang ini tumbuhan bagaikan  cendawan.Tidak hairanlah jika sekarang ini kita di serang masalah kesihatan salah satunya obesiti atau berat badan berlebihan. Oleh yang demikian , eloklah kita mengawal pemakanan kita kerana berat badan yang unggul akan membuatkan anda kelihatan segak,rasa sihat dan bertenaga serta aktif dan lansing.Berat badan yang berlebihan akan mengundang pelbagai penyakit  contohnya akan menambah risiko mendapat penyakit diabetes.

jom kita check dulu BMI kita unggul atau tidak unggul.

Kita boleh mengira tahap BMI kita dengan formula ini

                             Berat badan(KG)
BMI  =       --------------------------------
                            Tinggi (m) × Tinggi(m)

Tahap BMI yang sihat ialah antara 18.5 hingga kurang daripada 2.3


Langkah untuk mencapai berat badan unggul

Sekiranya BMI kita menunjukan bahawa anda berada lebih daripada satu tahap berat badan yang unggul atau ideal, maka anda boleh memilih cara mengawal berat badan dengan mengamalkan pemakanan yang sihatdan digabungkan dengan senaman yang teratur.

1 Mengamalkan Pemakanan Yang Sihat
★Memakan makanan yang pelbagai jenis seperti memilih makanan  daripada kumpulan bijirin,  kekacang, ikan , ayam, buah-buahan dan sayur- sayuran.
★Tambahkan makanan jenis serat(fiber)-lebihkan makanan seperti buah-buahan , sayur-sayuran hijau dan kuning,kekacang dan bijirin
★ Kurangkan memakan makanan berlemak dan berkalori tinggi .Elakkan memakan makanan yang digoreng.pilih makanan yang kurang berlemak.
★Kurangkan pengambilan gula dalam makanan anda. Elakkan meminum minuman ringan , kordial, biskut, kek, makanan, pencuci mulut dan jem.
★Makan mengikut peringkat umur dan tahap aktiviti anda.
★Makan mengikut masa yang tetap dan elakkan daripada memakan snek di antara masa makan.

2. Senaman
★ Mengamalkan senaman menjadikan anda lebih cergas, memberi ketenagan diri dan menolong mengawal berat badan yang membakar kalori di dalam tubuh anda.

Bentuk badan manakah yang kita mahu...kanan atau kiri

Shaklee juga menawarkan set kurus dan langsing.Pengambilan secara konsisten boleh mengurangkan berat badan dan bonus boleh mengurangkan inci anda.

Di sini ada berapa pilihan untuk anda mencuba Set Kurus Shaklee

SET KURUS (FULL PACK)


SET SHAPE UP SHAKLEE


SET KURUS BAJET 1


SET KURUS BAJET 2


Sila klik di sini untuk maklumat SET KURUS

Bukan mudah untuk menurunkan berat badan dan tidak mustahil kalau kita yakin kita mampu menurunkan berat badan.Yang penting corak pengambilan makanan mestilah seimbang, senaman ringan dan biarlah penurunan berat badan secara perlahan-perlahan.

Testimoni Penguna Tegar Shaklee


Ingin membuat tempahan vitamin shaklee? Hubungi

call/whatsapp/sms
0135421956

Ina Majid (shaklee id 1089774)
Pengedar sah vitamin shaklee secara COD di kawasan Serdang Kedah, Bandar Baharu, Selama kedah/perak/pos di semenanjung malaysia Termasuk sabah dan sarawak
Categories: ,

0 comments:

Post a Comment